سئو یا تبلیغات

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که سئو کنند یا هزینه ی تبلیغات بپردازند ، در این مقاله بصورت کامل به این موضوع میپردازیم که از کدام میتوانید بازخورد بیشتری بگیرید.

پس برای یافتن اینکه از کدام راه میتوان نتیجه گرفت تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قدم اول : سئو چیست ؟

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است ، یعنی فرایندی که شما با رعایت کردن الگوریتم های تعریف شده به صفحات و رتبه های بالا در نتایج جستجو دست پیدا کنید.

اما مهمترین اصل موتورهای جستجوگر ، مخاطبان اینترنتی هستند که جستجو میکنند ، یعنی موتورهای جستجوگر و به خصوص گوگل رسما اعلام کردند که ما به دنبال مطالبی هستیم که کاربران و مخاطبان اینترنتی به دنبال انها هستند.

تنها نکته اینجاست که بجای نوشتن مقالات و مطالب و تمامی فعالیت ها برای موتورهای جستجوگر ما برای کاربران فعالیت انجام دهیم.

خب قدم اولیه ی اشنایی با سئو انجام شد و حال نوبت به بررسی تبلیغات است.

قدم دوم : تبلیغات چیست ؟

تبلیغات اینترنتی به مجموعه هزینه هایی که پرداخت میشود تا بنر ، لینک ، مقاله ، ویدیو و … شما در اینترنت دیده شود گفته میشود.

تبلیغات اینترنتی تنها زمانی حضور دارند که شما بودجه ای پرداخت کنید در غیر این صورت هیچ بنری از شما به نمایش گذاشته نخواهد شد.

تبلیغات مدل های مختلفی دارد ، تبلیغات به ازای نمایش ، تبلیغات به ازای کلیک ، تبلیغات مدت دار و ….

خب حالا که با تبلیغات هم اشنا شدیم زمان تقابل این دو باهم است.

مزایای سئو :

  • درصورتی که اصولی سئو کنید در نتایج ماندگار خواهید بود.
  • برای کاربران همیشه قابل دسترس خواهید بود.
  • کاربران دید مثبتی به نتایج گوگل دارند تا تبلیغات.

معایب سئو :

  • رایگان بودن فرایند های سئو
  • مدت به نتیجه رسیدن سئو نسبت به تبلیغات طولانی تر خواهد بود.
  • گاها در کلمات با رقابت بالا نیازمند هزینه های اولیه بالایی خواهد بود اگر خودتان توانیی انجام دادنشان نباشید.

مزایای تبلیغات :

  • اگر اصولی انجام شود و در جای مناسب بازخورد زودتری نسبت به سئو دارد.
  • میزان به نمایش گذاشتن بیشتر.

معایب تبلیغات:

  • هزینه های بالا
  • مداومت نداشتن
  • دید منفی که کاربران نسبت به تبلیغات دارند (اکثرا به دید کلاهبرداری نگاه میکنند.)

خب تا اینجا یه سری از مزایا و معایب هر دو بخش رو باهم بررسی کردیم و هزاران عیب و هزاران مزایای دیگه وجود داره ، اما ببینیم حرفه ای ها چیکار میکنند ؟

حرفه ای ها ، هیچ وقت تخم مرغهاشون رو توی یه سبد قرار نمیدن ، شما برای سئو کردن اگر از تبلیغات کمک بگیرید بهترین نتایج رو میتونید بگیرید .

فرض مثال برای ثبت بک لینک ، که قبلا داخل یه مقاله راجبش مفصل جداگونه صحبت کردیم ، هزینه بدید و یک ماه تا چند ماه یه مقاله براتون داخل یه سایتی که مخاطباش از جنس مخاطبای شما میتونه باشه قرار بدن. ( برای خوندن بک لینک چیست کلیک کنید.)

این مدل کارکرد هم سئو سایتتون رو بهبود میده ، هم تبلیغات رو متوقف نمیکنید.

اگه بهترین نتیجه رو میخواهید داشته باشید باید تبلیغات ثابت داشته باشید ، مهم نیست بودجه شروعتون چقدر هست ، در کمترین حالت ، بجای تبلیغات کلیکی از تبلیغات محتوایی ماهانه استفاده کنید و با بازخورد گرفتن تبلیغاتتون رو گسترش بدید.

چگونه در تبلیغات اینترنتی موثر واقع شویم ؟

تبلیغات اینترنتی تنها زمانی بهتون نتیجه میده که ازمون و خطای زیادی داشته باشید ، بهترین تبلیغات ها هم همیشه دید منفی دارن و همیشه ازشون ناراضی ان و باید سعی کنید با طراحی های گرافیکی و محتواهای جذاب این میزان نارضایتی رو کاهش بدید.

چگونه مناسب ترین کلمات را برای سئو انتخاب کنیم ؟

در مطالب قبلی مفصل راجب ابزارهایی که کمک میکردند تا بتوانید بهترین کلمات را انتخاب کنید اشنا شدیم و پیشنهاد میشود برای دریافت این پاسخ به مقاله چگونه بهترین کلید واژه سئو را انتخاب کنیم را مطالعه فرمایید.

ایا از شبکه های اجتماعی هم برای سئو و تبلیغات میشود استفاده کرد ؟

یکی از جاهایی که توصیه میشود به شدت مانور داشته باشید شبکه های اجتماعی هستند ، در بحث سئو ابزارهایی مانند IFTTT میتوانند به شما کمک کنند که با نوشتن یک مقاله یا یک پست ، ان را در تمام شبکه های اجتماعی دیگری که دارید بصورت رایگان به اشتراک بگذارید.

اما برای تبلیغات هم قطعا بازخوردهای خوبی میتوانید از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بگیرید .

تبلیغات اینستاگرامی به منظور خرید فالوور فیک و لایک و کامنت فیک یا واقعی نیست . بلکه به معنای پرداخت هزینه به منظور انتشار پست ، انتشار استوری یا لایو در رابطه با خدمات یا محصول شماست و در راستای معرفی شما عمل کنند.

اما در بحث سئو قبلا مفصل راجب افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام صحبت کرده ایم که پیشنهاد میشود برای پی برده به این مطلب این مقاله را حتما مورد مطالعه قرار دهید.

نکته پایانی

پیشنهاد میشود بی وقفه شروع به کار کنید و هرگز متوقف نشوید ، چه در امر سئو ، چه در تبلیغات و از تمامی شبکه هایی که مخاطب دارند استفاده کنید تا بتوانید بهترین بازخورد ها را داشته باشید.

پایدار باشید.

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *