فرمول طلایی افزایش فالوور اینستاگرامی

افزایش فالوور رایگان و واقعی در اینستاگرام یکی از دغدغه های افراد است،من در این مقاله به شما می‌آموزم در کمترین مدت بدون هزینه اولیه افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشید، پس تا انتهای مقاله با من همراه باشید.

داستان افزایش فالوور اینستاگرام به چه شکل است و چرا بعضی پیج ها مخاطبین زیادی دارند و ما همچنان با تعداد پایین فالوور در حال فعالیت هستیم بااینکه حق ما هم داشتن فالوور زیاد است؟

خب ماجرا از اینجایی شروع شد که من در حال راه‌اندازی یک تیم به نام کدپز بودم، از اونجایی که بسیار آرمانگرایانه اقدام می‌کردم بدون فوت وقت شروع به خریدن فالوور اینستاگرام کردم و یک مدتی با این موضوع شروع به کارکردم و انگیزه‌ی بالایی داشتم و دوست داشتم پست که می‌گذاریم فالوورهای بیشتری جذب کنیم درصورتی‌که دقیقاً معکوس عمل می‌کرد.

خیلی از این ماجرا نامید و دلسرد شدم که چرا باوجوداینکه هزینه هم کرده بودم و فالوور واقعی خریده بودم اما پیج اینستاگرامیم بجای پیشرفت پس رفت داشت. تا متوجه یک اصل مهم شدم .

فالوور هدف چیست؟

افزایش فالوور اینستاگرام با فالوور هدف

اصل اولی که متوجه شدم این بود که هر فالووری که خریده بشود یا اگر تبلیغات بشود و وارد پیج من بشود، صرفاً فالوور هدف من و مخاطب پیج من نیست.
جنس مخاطبینی که من در پیج کدپز در ابتدای راه نیاز داشتم، افرادی با خصوصیات اینکه علاقه‌مند به بروز شدن، علاقه‌مند به کسب‌وکار آنلاین و علاقه‌مند به داشتن سایت و کسب تجربه‌ی درامد از شبکه‌های اجتماعی بود اما فالوور هایی که خریداری‌شده بود این نیاز من را برآورده نمی‌کرد.

من هم دوست داشتم یک پیج اینستاگرامی با چند میلیون فالوور داشته باشم اما یک نکته مهم که فالوور هدف بود را فراموش کرده بودم و سه هزار فالوور خریداری‌شده این تجربه گرانبها را به من و مجموعه‌ی کدپز داد که ۱۰ نفر فالوور هدف ارزشمندتر از چندین هزار فالوور بی‌هدف است. اما خب با ۱۰ نفر شروع شد و به‌جاهای خوب ماجرا رسید، اما چگونه رسید؟

فیلتر فالوور های اینستاگرامی

افزایش فالوور های اینستاگرامی با فیلت کردن کاربران

من برای پیشرفت کار یک تجربه‌ی گران‌بها به‌دست آوردم و آن‌هم کار کردن و فعالیت کردن در یک گوشه‌ی بازار است، همیشه مثالی که برای بهتر جا افتادن در این موضوع به‌کار می‌برم این است که یک فروشگاه اینترنتی که تمامی لوازم را می‌فروشد به نام دیجیکالا وجود دارد، اگر می‌خواهید موفق باشید یک فروشگاه تخصصی در یک حوزه‌ی مشخص کاری راه‌اندازی کنید.

اما چگونه برای یک حوزه‌ی خاص فالوور جذب کردم؟

روش های افزایش فالوور اینستاگرام

اولین موضوعی که بعد از انتخاب حوزه‌ی خاص تجربه کرم این بود که دید از بالا به پایین داشتم و افراد بسیار از این ماجرا تنفر دارند، اگر در اینستاگرام دید یک مجموعه‌ی بزرگ دارید باید با افراد در تعامل باشید، یعنی رفتاری کاملاً صمیمی و دوستانه با مخاطبین خود داشته باشید، سه اصل با چند روش ساده باعث رشد پیج اینستاگرامی کدپز و چندین پیجی که داشتیم شد.

سه اصل مهم اینستاگرام

قدم اول قصد دارم شما را با سه اصل مهم که تجربه کرده‌ام آشنا کنم و در دل هر اصل به روش‌های افزایش فالوور بپردازم.

  1. جذب فالوور
  2. نگهداری فالوور
  3. تبدیل فالوور به مشتریان وفادار

به نظر شما کدام‌یک از موارد بالا مهم‌ترین نقش رادارند؟ با من در کامنت‌ها جواب سؤال را به اشتراک بگذارید.

۱.جذب فالوور

اولین موضوع و مهم‌ترین موضوع در جذب فالوور داشتن موارد زیر است.

  1. یک پیج که فقط پرشده از محصول نباشد.
  2. بیوگرافی و لوگوی مناسبی داشته باشد.
  3. اعتماد سازی کند.

من به‌عنوان یک کاربر اینستاگرامی از پیج هایی که صرفاً محصول قرار می‌دهند بیزام، شاید شما هم همین تجربه را داشته باشید، اشتباهی که اکثر پیج ها می‌کنند که من در مجموعه‌ی کدپز سعی بر این داشتم که سمت این اشتباه نروم تبدیل کردن یک پیج صرفاً به یک فروشگاه است، پیج اینستاگرامی ویترین مغازه‌ی شما نیست، بلکه یک رسانه‌ی پولساز است.

موضوع مهم‌تر اینکه شما باید سه نوع محتوا آماده کنید، محتوای برند یا اعتمادسازی، محتوای آموزشی و محتوای محصولات، قاعدتاً هرچه محتوای آموزشی بیشتری داشته باشید، محتوای برند سازی به نسبت کمتر و محصولات کمتر از دو گزینه‌ی قبل فروش قابل‌توجهی خواهید داشت.

در رابطه با بیوگرافی هرچه احساسی‌تر و خارج از شعار باشد بازخورد بهتری دارد، صرفاً نوشتن حوزه‌های فعالیت شما کافی نیست با دو سه جمله‌ی احساسی کوتاه کاربر را با موضوع پیج خود آشنا کنید.
اما بعد از رعایت این اصل چه روشی برای جذب اجرا کردم ؟

ربات فعالیت خودکار اینستاگرام

ربات فعالیت خودکار اینستاگرام برای افزایش فالوور

در ادامه‌ی مسیر به‌صورت کاملاً اتفاقی با یک ابزار فوق کاربردی به نام ربات فعالیت خودکار اینستاگرام آشنا شدم و بسیار ابزاری کاربردی بود اما این ابزار کاربردی چگونه کار می‌کرد و چه مزایا و معایبی داشت؟

کارکرد این ربات به این صورت بود که با تعریف کردن چند المان کاربردی مانند هشتک، لوکیشن و پیج همکاران و رقبا قدم اول فعالیت آغاز می‌شد، قدم بعدی این بود که تعیین می‌کردم چه فعالیت‌هایی از این ربات فعال باشد، مثلاً لایک کردن، فالو کردن، انفالو کردن، کامنت گذاشتن، دایرکت دادن و …
اگر قصد داشتید این ربات کامنت گذاری کند و پیام دایرکت ارسال کند امکان تعریف انواع پیام‌ها را به‌دلخواه داشتید اما نکته‌ی مهم اینجا بود که ربات تشخیص نمی‌داد چه پستی از چه کاربری است زیر تمامی پست‌ها کامنت می‌گذاشت و من بارها و بارها دچار این مسئله شدم که یکی از عزیزان دچار یک حادثه‌ی تلخ مانند از دست دادن یک عزیز شده بودند که این ربات زیر آن پست فرض مثال پیام از پیش تعریف شده‌ی چقدر عالی را نوشته بود که باعث تنفر کاربر از شما می‌شد.

این روش کاربردی توسط یک سیاست اینستاگرام مسدود شد و درحال حاظر سپردن این کار به ربات‌ها خطرات جدی مانند از دست دادن پیج اینستاگرامی به همراه دارند.

فعالیت انسانی

یکی از روش های افزایش فالوور

 

بعد از مسدودسازی ربات اینستاگرام شروع به فالو آنفالو کردن دستی کردم، زیر پست‌های افراد کامنت های متناسب و مرتبط گذاشتم و فعالیت‌های اینستاگرام را تک‌به‌تک بدون استفاده از ربات انجام دادم بازهم به مسئله‌ای برخوردم به نام اکشن بلاک، این موضوع به خاطر این رخ می‌داد که فعالیت‌های طبیعی هم بیش‌ازحد می‌شد و در ساعات شاید بیش از ۱۰۰ نفر را فالو می‌کردم که باعث می‌شد اینستاگرام من را یک ربات تشخیص دهد.

این روش هنوز پابرجاست و بسیار خوب عمل می‌کند اما در صورت رعایت نکردن دو اصل دیگر این روش هیچ ارزشی به همراه نخواهد داشت.

۲. نگه‌داری فالوور

نگه داری فالوور اینستاگرام

مهم‌ترین بخش از سه اصل، اصل نگه‌داری افراد در پیج اینستاگرامی است، برای نگه‌داری افراد در پیج اینستاگرامی باید یک برنامه‌ی ثابت هفتگی داشته باشید که چه موقع استوری بگذارید و چه موقع پست بگذارید و چه موقع پست برند سازی باشد و چه موقع پست محصول، نکته‌ای که دراین‌باره تجربه کرده‌ام این بود که به‌هیچ‌عنوان از قبل به مخاطبانم نگفتم که قرار است با چه برنامه‌ای کارکنم و برنامه‌ی ثابتی نداشتم و همیشه درحال تغییر و بروز رسانی آن بودم.

اولین و مهم‌ترین نکته در این داستان داشتن گرافیک جذاب برای پست‌های اینستاگرامی است که من از ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنم استفاده کرده‌ام، اما نوشتن یک کپشن سه مرحله‌ای یکی از روش‌های نگه‌داری فالوورها است. مرحله‌ی اول در یک جمله افراد را جذب کند، در ادامه یک راهکار به افراد بدهد و در انتها یک افدام مانند انتشار دادن یا لایک کردن یا … همراه باشد.
 

چگونه عکس های مناسب برای پست اینستاگرام پیدا کنیم ؟

پیدا کردن عکس برای پست اینستاگرام

بهترین ابزار برای تهیه‌ی پست اینستاگرامی، گوشی هوشمند شما و عکاسی واقعی و ایرانی است، اما اگر محیط مناسب برای این کار را ندارید سایت‌های زیر می‌توانند تا حد زیادی به شما کمک کنند.
من از نرم‌افزارهای فتوشاپ، پریمیر و برای گوشی هوشمند از اپلیکیشن inshot برای ویرایش عکس‌ها استفاده می‌کنم، اپلیکیشن های دیگری مانند canva و متن نوشته ساز نیز وجود دارند که می‌توانند به شما برای ساخت یک عکس حرفه‌ای کمک کنند.

۳. تبدیل فالوور به مشتریان وفادار

من تجربه‌های شیرینی از اصل سوم داشتم که نتیجه‌ی درست عمل کردن دو اصل قبل بوده در این مرحله با روش‌های نشان دادن رضایت مشتریان، نشان دادن واقعی بودن خودتان و ارائه‌ی تخفیف‌ها که البته تخفیف خالی بدون واقعی بودن و رضایت مشتری بازخورد جالبی به همراه نخواهد داشت، شما قادر به فروش به افراد خواهید بود، فروش صرفاً محصول و خدمات نیست بلکه انجام اقدام و انتشار مطالب شما به‌صورت دهان‌به‌دهان هم جز ثمرات شیرین دو اصل قبل خواهد بود.

برای پیچ‌های اینستاگرامی که به‌صورت شخصی راه‌اندازی شده‌اند، رضایت مشتریان می‌تواند نظرات مثبت دوستان و آشنایان و فالوور هایشان باشد، صرفاً منظور از مشتری در پیج‌های اینستاگرامی مخاطبان اینستاگرام است.

پیشنهاد میشود مقاله افزایش امنیت اینستاگرام را مطالعه فرمایید.

ویدیویی کوتاه درباره ی افزایش فالوور اینستاگرامی

 

سخن پایانی

نکته‌ی بسیار مهم ماجرا اینجاست که اکثر اینفلوئنسرها و تاثیرگذار ها نیز از همین روش استفاده می‌کنند و به‌سادگی با رعایت همین نکات ساده پیج اینستاگرامی خود را پویا کنید و افزایش فالوور داشته باشید.

تولید محتوای ارزشمند قطعا جایگاه بسیار بالایی در کسب و کارها و گسترش کار شما دارد ، هرگز تولید محتوا را دست کم نگیرید زیرا بدون هزینه ی اولیه با ابزار های کم میتوانید بیشترین فروش را داشته باشید. و اگر قصد دارید تا کسب و کار اینستاگرامی خود و مزایا و معایب نداشتن سایت را برای کسب و کار خود بررسی کنید پیشنهاد میشود مقاله ی “ چرا با وجود شبکه های اجتماعی سایت داشته باشیم؟ ” و اگر قصد راه اندازی سایت در کنار کسب و کار اینستاگرامی خود را دارید مقاله ی ” چرا وردپرس را همیشه توصیه میکنم ؟ ” را مطالعه کنید.

اگر تا به حال با اینستاگرام کار نکرده اید قطعا اموزش کار با اینستاگرام به درد شما خواهد خورد با کلیک بر روی آموزش کار با اینستاگرام به مقاله مربوطه هدایت شوید و از اموزش های طبقه بندی شده ویدیویی و متنی استفاده کنید.

من در ادامه ی مسیر هم همراه شما هستم و این مقاله را بر اساس تجربیات جدید که به دست خواهم اورد تغییر خواهم داد .

راستی شما از چه روشی برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده می‌کنید ؟

پست های توصیه شده

10 دیدگاه

  1. من پیج اینستاگرامی شخصی دارم ، چگونه در قدم سوم با ارائه نظرات مشتریان راضی میتوانم بازخورد خوبی بگیرم ؟ من هیچ مشتری ندارم و قصد دارم شخصی فعالیت داشته باشم .

    • مرتضی افضلی

      سلام
      نظرات مشتریان را با نظرات دوستان میتوانید جایگزین کنید ، رضایت افراد از شما میتواند به رشد و افزایش فالوور پیج شما کمک کند اما مشتریان هر پیج چه شخصی چه تجاری مخاطبین و فالوور های آن پیج است.

  2. چقدر جالب بود روند افزایش فالوور اینستاگرام و چقدر کاربردی

  3. اینفلوئنسرها و پیج‌های بزرگ هم همین کار انجام میدهند ؟

    • مرتضی افضلی

      بله دقیقا همینطور هست ، با ارائه‌ی محتوای جذاب این کار انجام میدهند.

  4. برای افزایش فالوور اینستاگرام ، فارسی بودن یا انگلیسی بودن اینستاگرام چقدر تاثیر دارد ؟ زبان مورد استفاده اینستاگرام اهمیتی در این موضوع دارد ؟

    • مرتضی افضلی

      در رابطه با اهمیت موضوعی زبان مورد استفاده اینستاگرام هیچ محدودیتی وجود ندارد و اهمیتی ندارد که شما از چه زبانی استفاده می‌کنید.


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *