دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

امروزه با گسترش اطلاعات موجود در سایت ها و همچنین رشد بالایی اطلاعاتی ، دیجیتال مارکتینگ در بحث کلی و سئو در بحث کوچکتر از دیجیال مارکتینگ بصورت مقالاتی در سایت ها وجود دارند ، اما به نظر شما تنها خواندن یک مقاله میتواند مارا متخصص کند ؟!

به دلیل حجم زیادی از افرادی که بدون سابقه های قبلی شروع به صحبت های تخصصی در این زمینه کرده اند ، سعی براین دارم براساس تجربه و تخصصی که در این حوضه دارم مقاله ای کار امد و مفید برای شما عزیزان بنویسم تا بتوانید با استفاده از ان یک جایگاه شروع برای متخصص ثروت افرین دیجیتال مارکتینگ شدن بسازید!

پس با من تا انتهای مقاله همراه باشید تا به نکات طلایی متخصص ثروت افرین شدن دیجیتال مارکتینگ بپردازیم .

ایستگاه اول – دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

همانطور که در وبسایت کدپز و در مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست نوشتیم

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ این ساده ترین سوالی است که در ابتدای کار می توانید بپرسید و هر سوال شما می تواند چند پرسش دیگر را خلق کند اما نگران نباشید ما تا پایان مطلب در کنار شما هستیم تا به کشتی شما در طوفان کلمات کمک کنیم و آن را به سلامت به ساحل آرامش برسانیم. اما برگردیم به سوال اصلی، دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتال برای انجام تبلیغات، که نتیجه این تبلیغات افزایش مشتری ها و به طبع آن افزایش درآمد و رشد کسب و کار است.

ابزار دیجیتال یعنی چه؟ خب ابزار دیجیتال یعنی وسایلی که با آن می توان وارد فضای مجازی شد و از آن استفاده کرد.

یعنی وب سایت؟ خب وب سایت نیز می تواند بخشی از ابزارهای دیجیتال باشد اما دلیل نمی شود که اگر وب سایت ندارید دیگر نمی توانید دیجیتال مارکتینگ کنید امروزه به قدری این حوزه در حال رشد است که برای فعالیت در آن ده ها روش مختلف وجود دارد که وب سایت در واقعی یکی از این ابزار است و البته به نظر بعضی ها مهم ترین آن.

پیشنهاد میشود برای داشتن اطلاعات بیشتر حتما به سایت کدپز و مقاله ی جامع دیجیتال مارکتینگ مراجعه فرمایید.

ایستگاه دوم – ازمون و خطا

در دنیای اطلاعاتی که امروزه به سمت ما سرازیر است ، اغلب اوقات ما از این ترس داریم که مبادا یک سیلی از اطلاعات را از دست بدهیم ، درکتابی با عنوان دیوانگاه ثروت ساز اثر دارن هاردی خواندم که نوشته بود ، نیازی نیست چندین کتاب را بخوانیم ، یا شعار معروفی که در گاج دیده میشد ، بجای اینکه چندین کتاب را بخوانیم کتاب های گاج را چندین بار بخوانیم.

کاربرد این جمله ها در دیجیتال مارکتینگ چیست ؟! دوستان نکته ی قابل توجهی که در بحث دیجیتال مارکتینگ و در دنیای وب وجود دارد ، به دست اوردن اطلاعات ، بازی و تست اطلاعات که ایا صحبت دارند یا خیر ؟

تکرار تمرین ، تکرار اصلاح ، تکرار بازخورد ، تکرار نتیجه و تکرار و تکرار فرایند ها و اصلاح کردن ها و پیش رفتن بر اساس نیاز مشتری میتواند شما را به یک نتیجه ی موفق برساند.

اما دوستان هرگز در این راه دچار توهم نشوید ، نتیجه ی درست گرفتن در دیجیتال مارکتینگ صرفا این را بیان نمیکند که شما یک متخصص شده اید ، در قدم اول قطعا اطلاعات مفیدی از این راه دارید و اگر قرار به برون سپاری و نظارت برکاری داشته باشید به درستی این فعالیت ها را انجام میدهید ، اما تخصص این ماجرا را پیدا کردن مستلزم حداقل 2 سال نتیجه ی مستمر و درست گرفتن است .

ایستگاه سوم – از چه منبعی شروع به ازمون و خطا کنیم؟

ساده ترین کاری که میتوانید برای ازمون و خطا انجام دهید ، این است که شما شروع کنید به کار کردن بر روی یک وبسایت شخصی که میتوانید با قیمت بسیار مناسب از شرکت پارس پک تهیه نمایید ، اما خب تهیه کردن هاست و دامنه و راه اندازی یک وب سایت به معنای این نیست که شما متخصص ثروت افرین دیجیتال مارکتینگ خواهید شد ، بلکه به معنای قدم اول برای شروع است ، قدم دوم اموزش های جامع زیادی در سطح اینترنت وجود دارند ، اما معتبرترین اخبار از سمت شرکت های بزرگ همچون moz ، ahrefs بلاگ های گوگل و …. به زبان انگلیسی منتشر میشوند و سایر سایت ها بر اساس ان اموخته ها و ایستگاه دوم یعنی ازمون و خطا بر روی وب سایت های شخصی ان را فارسی سازی میکنند.

پس بهترین راه این است که مقالات انگلیسی را دنبال کنید ، اما یک سوال برای اکثر دوستانی که زبان انگلیسی را بلد نیستند دارند این است که منابع فارسی بهتر نیست ؟ منابع فارسی ممکن است دارای خطاهایی باشد و به دلیل حضور افرادی که تخصص کافی ندارند سایت شما را دچار پنالتی یا حذف از صفحات گوگل کند ، پس بهتر است از ابزار های ترجمه ای همچون گوگل ترنسلیت و یا سایت فرازین استفاده کنید و متون خود را ترجمه کنید.

ایستگاه چهارم – منو تسک باشید!

منو تسک بودن به این معناست که تمام تمرکز کاری خود را بصورت اختصاصی بر روی یک حوضه قرار دهید ، در بحث سئو ، بحث pbn یا page blog network یا شبکه سازی وبلاگ ها یا بحث هایی همچون لینک سازی های داخلی و خارجی ، تولید محتوای مرجع ، محتوای همیشه سبز ، محتوای جامع و ….. به وجود می اید ، قطعا بهترین نتیجه را زمانی میگیرید که تمام تمرکز خود را در زمان خاص روی یک بحث بگذارید .

فرض مثال برای یک هفته تمام ، شروع به نوشتن مقالات کنید ، قدم اول و مهم تولید محتوا است ، بعد از ان در زمان بندی های خاص مقالات را به اشتراک بگذارید ، بعد از اتمام این فرایند روزانه 10 دقیقه زمان بگذارید و بک لینک سازی کنید . در هفته ی بعد تمام توان خود را برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی کنید.

در هفته ی بعد تمام تمرکز خود را بر روی بلاگ ها بگذارید ، با این روند کارهایتان دسته بندی شده و زودتر به نتیجه ی حرفه ای میرسید.

اما اگر یک گروه حرفه ای داشته باشید و تماما در طی هفته ها و ماه ها کارهای ثابت همچون تولید محتوا ، بک لینک سازی و … را بصورت تخصصی انجام دهند قطعا نتیجه ی بهتری خواهید گرفت.

ایستگاه پنجم – بی وقفه ادامه دهید.

در بحث دیجیتال مارکتینگ ما چیزی به عنوان نتیجه ی زود بازده نخواهیم داشت ! همانطور که بار ها شاید شنیده باشید اتشی که زود شعله ور میشود زود هم خاموش میشود ، بهترین راه برای دیجیتال مارکتینگ اصولی رفتار کردن است.

ما در بحث سئو ، سئو کلاه سیاه (سئو با روش های غیر اصولی ) ، سئو کلاه سفید (قدم برداشتن فقط و فقط اصولی ) و سئو کلاه خاکستری (انجام اصول پایه همراه با روش های غیراصولی که باعث پنالتی شدن نشود) تقسیم میشود.

سئو کلاه سیاه زود به نتیجه میرسد ، اما نتایجش زود هم از بین خواهد رفت زیرا موتورهای جستجو همچون گوگل روز به روز درحال تغییر و اپدیت برای بهبود عملکرد های خود هستند.

سئو کلاه سفید بسیار دیر به نتیجه میرسد و گاها برای کارفرما اصلا مقرون به صرفه نیست ، اما سئو کلاه خاکستری که تلفیقی از دو بخش است به سادگی هم برای کارفرما و هم برای مجری یک پروژه سئو مقرون به صرفه است.

اما سئو نیاز به سماجت و بی وقفه ادامه دادن دارد . یعنی شما نباید بک لینک سازی خود را متوقف کنید ، یعنی شما نباید تولید محتوای ارزشمند رایگان را متوقف کنید ، یعنی شما نباید بی دلیل سایت خود را رها کنید ، درگیر بودن با سایت میتواند یک عامل بسیار عالی باشد تا سئو شما افزایش پیدا کند.

ایستگاه ششم – سخن پایانی

منابع زیادی در اموزش ها وجود دارند ، اکثر افراد بر اساس تجربه های درست یا غلط کارهایی که انجام داده اند ، و خطاهایی که بعضا منجر به پرداخت خسارت هایی در بحث دیجیتال مارکتینگ شده است اموزش هایی در اختیار شما قرار داده اند ، اما این اموزش ها تنها و تنها و تنها زمانی به نتیجه خواهند نشست که شما بتوانید ان را عملی کنید.

عملی کردن این اموزشها تنها با تکرار و تکرار و تمرین به نتیجه خواهد رسید.

شاید نیاز داشته باشید مقالات مرتبط با این مقاله را مطالعه کنید پیشنهاد میکنم مقاله بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد و یا چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم را مطالعه فرمایید.

اگر هرسوالی داشته باشید میتوانید با من در تماس باشید.

پست های توصیه شده

بدون دیدگاه، دیدگاه خود را در زیر اضافه کنید!


افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *