چگونه متخصص سئو شویم؟

آیا می‌خواهید متخصص سئو شوید؟ بسیار عالی! اینجا 21 نکته کاربردی است که به شما کمک می‌کند متخصص سئو شوید.

بسیار خب می‌توانم این مورد را کاملاً حس کنم. دلایل زیادی برای عاشق سئو شدن وجود دارد، سئو جذاب است، سئو یک زمینه‌ی کاری است که تقاضای بالایی دارد.

یکی از جذابیت‌های دیگر سئو این است که شما می‌توانید به‌آسانی در خانه کارکنید و پول دریافت کنید.

سئو کارها معمولاً در لینکدین با اسامی seo expert مشخص می‌شوند.

اما هرگز با خواندن چند مقاله راجع به سئو و تغییر لینکدین به متخصص سئو، شمارا سئو کار نمی‌کند و دچار این توهم نشوید. همان‌طور که شما با خواندن چند کتاب پزشکی، پزشک نمی‌شوید با خواندن چند مقاله راجع به سئو هم سئو کار نمی‌شوید.

تخصص سئو مانند هر زمینه دیگری نیاز به‌صرف کردن زمان، تعهد و تجربه نیاز دارد. شما بدون تجربه‌ی کافی نمی‌توانید خود را متخصص سئو اعلام کنید، این دیگر یک زمینه جوان نیست، کارشناسانی هستند که اکنون چند دهه است که در حال انجام فعالیت‌های سئو هستند. برای پیروی از آنها آماده هستید؟

در این مقاله 21 موردی که باید برای تبدیل‌شدن به متخصص سئو را بندانید بیان کرده‌ایم پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1.آشنایی با پایه سئو

برای اینکه متخصص سئو شوید باید از پایه شروع کنید، بدانید که مخاطبین چه کسانی هستند، موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند و شما چگونه می‌توانید محتوای تأثیر گذار بهینه‌شده را منتشر کنید.

یادگیری اصول اولیه به سه مؤلفه زیر تقسیم می‌شود :

  • انواع محتواهایی که کاربران می‌خواهند، انتظار یا نیاز دارند را بنویسید. این مربوط به هدف کاربر از جستجو مربوط می‌شود.
  • عملکرد داخلی که موتورهای جستجوگر دارند و چگونگی کارکرد موتورهای جستجوگر.
  • ابزارها و تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت

با این ذهنیت شما چگونگی سئو را متوجه شدید اما هدف از چرا را هنوز نمی‌دانید. من با توجه به تجربه‌ام به شما می‌گویم دانستن چرایی شمارا متمایز می‌کند.

هنگامی‌که به جنبه‌های پیشرفته‌تر سئو می‌پردازید، اینکه چرا چیزها به روشی هستند که شمارا مؤثرتر می‌کند را درک می‌کنید.

2. ساختن وب‌سایت شخصی

زمانی که شما پایه‌ی سئو را شناختید، وقت آن رسیده تا آموخته‌های خود را بر روی وب‌سایت شخصی خود پیاده‌سازی کنید.

بیشتر افراد سئو کار به شما خواهند گفت که تجارب خود را در سایت شخصی خود کسب کرده‌اند و با شکست‌ها و موفقیت‌هایی که بر روی سایت خود داشته‌اند، در جایگاه فعلی قرار دارند.

برای شروع و تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای HTML را به همراه تمامی تگ‌ها یاد بگیرید و آموخته‌های خود را اجرایی کنید.

محتواهای خود را در SERP ببینید و بررسی کنید ( SERP : صفحه‌ای که نتایج شما را در گوگل نمایش میدهد ، search engine result page )

برای شروع از محتواهایی استفاده کنید که در آن تخصص دارید، این کار برای شما راحت‌تر است. شما در این قسمت باید تلاش بیشتری داشته باشید تا سایت خود را بسازید و مطالب خود را بهینه‌سازی کنید، در این قدم نوشتن مقالات نسبت به بهینه‌سازی سایت اولویت کمتری دارد.

3. آموزش وردپرس ببینید!

نزدیک یک سوم سایت‌ها با وردپرس طراحی‌شده‌اند، اگر شما قصد دارید یک سئو کار حرفه‌ای شوید قطعاً نیاز دارید وردپرس را بلد باشید. علاوه بر همه‌گیر بودن وردپرس، یکی از بهترین CMS ها برای سئو به‌حساب می‌آید.

( CMS به معنی سیستم مدیریت محتوا است. )

ودرپرس از این لحاظ هم می‌تواند به شما کمک کند که در بخش‌های مستقیم سئو مانند ابر داده‌ها و در بخش‌های غیرمستقیم مانند ظاهر سایت می‌تواند به شما کمک کند و این بخش‌ها بر روی سئو سایت شما تأثیر دارند.

4. آموزش گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول ببینید!

سئوکارها از ابزارهای متنوعی برای بهینه‌سازی محتوا و تحلیل اثربخشی محتوای خود استفاده می‌کنند. گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری برای هر متخصص سئو است.

گوگل آنالیتیکس ابزاری برای تشخیص اثربخشی و گزارش‌گیری است.

گوگل سرچ کنسول یک ابزار برای بهینه‌سازی سایت شماست.

هر سئو کار به هردوی این ابزارها به‌صورت یکسان نیازمند است.

5. راجع‌به سئو هرروز بخوانید!

اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای این مقاله تعهدی را بیان کردیم. یکی از تعهدهایی که هر seo کار باید بدهد این است که هرروز در مورد seo جستجو کنید، موتورهای اصلی جستجو هرروز تغییراتی ایجاد می‌کنند و شما هرگز از تأثیراتی که در رتبه‌بندی شما خواهند داشت نمی‌دانید و همکاران ، مشتریان و کارفرمایان شما ، از شما این انتظار را دارند که برای تغییرات پاسخ دهید.

اگر نیازمند یک منبع معتبر هستید میتوانید مقاله 25 منبع قابل اعتماد برای سئو را از سایت search engine journal بخوانید.

6. با کارکرد موتورهای جستجو آشنا باشید!

این بخش یکی از مهمترین بخش هاست ، می توان گفت سرنوشت شما در دست موتورهای جستجو است و باید با آنها آشنایی کامل داشته باشید. به همین دلیل نیاز است تا با ساختار ربات های خزنده آشناییت داشته باشید.

ربات‌های خزنده تصمیم نهایی را در رابطه با میزان کیفیت و ارتباط محتوای شما با کلمات جستجو شده می‌گیرند. چندین فاکتور کلیدی برای تصمیم‌گیری ربات‌ها وجود دارد.

درک هدف از جستجو، ارتباط، کیفیت محتوا، لینک‌ها و قابلیت استفاده به شما کمک می‌کند تا درک کنید که چرا الگوریتم‌ها به روشی که انجام می‌دهند عمل می‌کنند.

موتورهای جستجو هرگز سرهای مخفی خود برای رتبه‌بندی را به‌صورت آشکار به شما نشان نخواهند داد. اما شما می‌توانید از فاکتورهای شناخته‌شده و رایج برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید.

7. راهنمای رتبه دهی گوگل را مطالعه کنید!

برای یک نگاه عمیق‌تر در پشت پرده، دستورالعمل‌های کیفیت رابط