همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ

کلمه ی افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی این روزها زیاد به گوش شما می خورد ، شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که این سیستم می تواند مفید باشد یا سیستم قابل اعتمای نیست ؟!

در این مقاله قرار است باهم جنبه های مختلف سیستم همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ را بررسی کنیم.

در سیستم همکاری در فروش دو قسمت وجود دارد ، فروشنده و تبلیغ کننده . فروشنده فروشگاهی است که به شما امکان بازاریابی برای محصولات خود را می دهد ، مثلا شما با استفاده از لینک زیر می توانید از ایرانسرور خرید کنید . ایرانسرور یک شرکت هاستینگ است که به عنوان فروشنده قرار دارد و من هم به عنوان تبلیغ کننده لینک را در زیر قرار داده ام.

https://hub.iranserver.com/aff.php?aff=1292

نحوه ی محاسبه ی سود همکاری در فروش

یکی از پرتکرارترین سوالات در سیستم های همکاری درفروش این است که این سیستم چگونه تشخیص می دهد خرید از سمت چه کاربری بوده است ؟

اگر به ساختار لینک بالا دقت کنید ، چون ایرانسرور یک سایت اختصاصی است با استفاده از aff=1292 ، تشخیص می دهد که این لینک از سمت کاربری با شماره کاربری 1292 وارد سایت شده است . به همین سادگی کاربر مورد نیاز شناسایی شد .

تاریخچه ی شکل گیری افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

سایت بزرگ Amazon اولین وبسایتی بود که سیستم Affiliate Marketing را در وبسایت خود در سال ۱۹۹۶ ارائه داد و با این کار توانست اسم خود را بر سر زبانها آورده و هزاران هزار تبلیغ کننده برای محصولات خودش پیدا کند و در ازای پرداخت پورسانتهای ناچیز، فروش خود را چندین برابر کند.

انواع روش های کسب درآمد از همکاری در فروش

انواع روش کسب درامد از همکاری در فروش
انواع روش کسب درامد از همکاری در فروش

انواع سیستم های همکاری در فروش عبارت اند از :

پرداخت به ازای هر فروش

در این مدل شما زمانی پول دریافت میکنید که یک محصول به فروش برسانید ، مثلا برای لینک ایرانسرور زمانی من پول دریافت می کنم که شما یک خرید از ایرانسرور انجام دهید و طبق تعهد ایرانسرور طی 30 روز تقاضای بازگشت وجه نداشته باشید.

اگر خرید اتفاق بیوفتد درصدی از مبلغ سبد خرید به عنوان پورسانت در انتظار تایید قرار میگیرد و پس از تایید کامل به حساب من واریز می شود.

پرداخت به ازای هر نمایش

در این نوع شما زمانی پول دریافت می کنید که بازدید کننده به سمت سایت هدایت کنید. هر بازدید یک مبلغ ثابت دارد و شما با ارسال هرکاربر یک مبلغ ثابت دریافت میکنید.

پرداخت به ازای اقدام

در این نوع شما زمانی پول دریافت میکنید که یک اقدام در سایت اتفاق افتد ، مثلا اقدام تعیین شده می تواند ثبت نام باشد ، شما زمانی پول دریافت می کنید که هرکاربر با لینک شما ثبت نام کند . یا مثلا شما زمانی پول دریافت میکنید که کاربر ایمیل خود را وارد کند یا هر اقدامی که توسط فروشنده تعیین می شود.

سیستم همکاری در فروش هم مانند باقی روش ها دارای مزایا و معایب خاص خود است که در زیر به بررسی آنها می پردازیم.

مزایای همکاری در فروش

  • نیازی به داشتن محصول ندارید.
  • دردسر انبار داری و ارسال برعهده ی شما نیست.
  • محدود به مکان و زمان نیستید.
  • سادگی و راحتی کار
  • ….

معایب همکاری در فروش

  • وضع قوانین یک طرفه و به نفع سیستم
  • نگرفتن تمام سود فروش
  • توقف و تعطیلی سیستم همکاری در فروش توسط فروشنده
  • ….

برخی از سایت هایی که سیستم همکاری در فروش دارند

سخن پایانی

سیستم همکاری در فروش هم مانند سایر سیستم ها می تواند مفید باشد